Renault

🔸 ІСТОРІЯ RENAULT SCENIC СТВОРЕННЯ ТА ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ (ЕПІЗОД 1)

У 90-і роки компанія Renault була виробником «автомобілів для повсякденного життя». Перший MPV (Multi-Purpose Vehicle — багатоцільовий транспортний засіб) був розроблений ще в 1984 році разом з Espace. А в 1996 році компанія зробила це знову, створивши перший компактний MPV на ринку, салон якого був сповнений інновацій. 25 років тому Луї Морас був дизайнером інтер’єрів в програмі Megane Scenic. Він розповідає, як створювалося внутрішнє оснащення цієї моделі.

Детальніше у відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=K-wwjwuMEOU

🔸 РОЗРОБКА ЗСЕРЕДИНИ

У 1991 році Renault представила публіці концепт-кар Scenic, також відомий як «Запрошення до подорожі», на Франкфуртському автосалоні. Компактний мінівен був виконаний у формі гіпер-інноваційного «автомобіля-кокона», який через п’ять років став першим MPV на ринку, взявши ім’я Megane Scenic. Ця неповторна модель-бестселер, відома тепер як Scenic, стала еталонною. Її проектування було справжнім благословенням для дизайнерів того часу.

Луї Морас: ШАНС СПРОЕКТУВАТИ АВТОМОБІЛЬ ЗСЕРЕДИНИ ТА ЗОВНІ НАДАЄТЬСЯ ТІЛЬКИ ОДИН РАЗ В ЖИТТІ.


🔸
 УНІКАЛЬНИЙ У СВОЄМУ РОДІ ПРОЕКТ

У 90-х Espace, а потім Megane Scenic були чемпіонами серед автомобілів для повсякденного життя в Renault. Відзначимо, що технічні характеристики майбутнього Megane Scenic були зрозумілі всім дизайнерам проекту, включаючи Луї Мораса: було розраховано місце під кожного пасажира, велику увагу було приділено рівню освітленості, а сидіння повинні були стати доволі високими, щоб забезпечувати хороший огляд. Все це мало в значній мірі підвищити враження від перебування всередині салону. Коротше кажучи, MPV від Renault зобов’язані були радувати людей справжніми подорожами у всіх сенсах цього слова!

Завдяки подібним амбіціям, проект Megane Scenic став унікальним: автомобіль повинен був бути спроектований зсередини та зовні. Так з’явилася внутрішня інженерія.

Екстер’єр Megane Scenic був виконаний строго в дусі свого часу: з еліпсами, м’якими закругленими формами. Зв’язок з Megane ставав все сильнішим.

«У Scenic кожен пасажир почував себе комфортно. «Сидіти позаду в Scenic – це не покарання», — говорить Луї Морас.

У той час в моді були седани GTi – автомобілі, в яких акцент робився в першу чергу на водійське місце. Однак Megane Scenic орієнтувався на сім’ї. Дизайнери Renault взяли за мету приділити увагу всім пасажирам. Так, інтер’єр включав п’ять окремих сидінь, незвичний рівень модульності, безліч відсіків для зберігання речей і об’ємний багажник. Подвійна підлога в салоні приховувала трансмісійний тунель, забезпечуючи рівну площину. Це було корисно не тільки в плані естетичності: така особливість дозволяла додати безліч прихованих відсіків для зберігання речей і високе положення як пасажирів, так і водія, тим самим гарантуючи гарний огляд і безпеку – як активну, так і пасивну. Успіх Megane Scenic повинен був стати миттєвим і гучним. У 1999 році ця модель стала незалежною з прийняттям назви Scenic.

🔸 SCENIC 2 І SCENIC 3 РОЗШИРИЛИ МЕЖІ

У 2003 році Scenic другого покоління став єдиним представником MVP в компактному сегменті, що пропонував 3 версії: коротку 5-місну версію висотою 4,3 м і дві подовжені 5- або 7-місну версії Grand Scenic висотою 4,5 м.

Внутрішнє оснащення Scenic 2 успадкувало всі «фішки» свого старшого брата, додавши свої власні: зсувний центральний підлокітник, приладову панель з цифровим дисплеєм, центральну консоль з піднятим важелем перемикання передач і більш ніж 91 л простору для зберігання речей в салоні автомобіля. Світло проникало через вітрове скло і панорамний люк на даху, створюючи відчуття простору в салоні.

А коли у 2009 році вийшло третє покоління, воно ще більше здивувало всіх своєю просторістю. Об’єм для зберігання речей розширився до 92 л, в той час як простір для колін у другому і третьому ряду сидінь дозволяв досягти найбільшого комфорту в категорії. Модульованість була доведена до максимуму завдяки складним сидінням, як другого ряду, так і переднього пасажирського крісла. Рівні освітленості та огляду підвищилися завдяки зміщенню назад стійок вітрового скла. Салон був залитий світлом.

«У 90-і роки ми в Renault були на піку популярності автомобілів для повсякденного життя. Ми дійсно хотіли створити справжній сімейний автомобіль, в якому знайдеться місце для всіх», — згадує Луї Морас, який допоміг досягти цієї вершини.