Renault
Індикатори попередження про не пристебнуті паски безпеки, звукові сигнали датчика заднього ходу і багато іншого: водії чують ці звуки під час кожної поїздки. Вони є частиною повсякденного життя і можуть здатися незначними, але все це — результат кропіткої роботи. Вільям Родрігес, пілот проєкту зі сприйняття дизайну, розповідає про проблеми і творчий процес розробки звуків, які ми чуємо в салоні автомобілів Renault. Які вони сьогодні, і що буде завтра.

🔸 Відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=CZscs2G37a0

Навіщо потрібно працювати зі звуками, які чутно всередині автомобіля? Про які саме звуки ми говоримо? Як вони створюються? Це не ті питання, які задають кожен день. Але вони займають важливе місце в процесі експлуатації автомобіля, тому для дизайн-підрозділу Renault вони мають особливе значення. Водій має розуміти, що означають ці звуки, а для бренда — це можливість підкреслити свою індивідуальність за допомогою звукових характеристик.

Вільям Родрігес, пілот проєкту зі сприйняття дизайну автомобілів Renault: АВТОМОБІЛЬ — ЦЕ ІНСТРУМЕНТ, ЯКИЙ ПОТРІБНО НАЛАШТОВУВАТИ. ВІН ВИДАЄ АБСТРАКТНІ ЗВУКИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗУМІТИ. МИ НЕ СТВОРЮЄМО МУЗИКУ, МИ ПЕРЕДАЄМО ПОВІДОМЛЕННЯ З ПЕВНОЮ ЕСТЕТИКОЮ, ЗМІЦНЮЮЧИ ПРИ ЦЬОМУ ДНК БРЕНДУ.

🔸 ЗАВДАННЯ ЗВУКІВ

Робота над звуковим оформленням салону зосереджена за трьома основними групами. «Технічні» звуки, які повідомляють, або попереджують, наприклад, індикатор попередження про не пристебнутий пасок безпеки. Звукові сигнали допомоги водієві, такі як датчик заднього ходу, і, нарешті, мультимедійні звуки, які реагують на дії, що виконуються на центральному екрані.

Є кілька причин, чому так важливо сформулювати розумну стратегію саунд-дизайну. По-перше, забезпечити унікальний користувальницький досвід шляхом створення ідеального балансу між звуком і іншими візуально-тактильними відчуттями. Ці звуки, очевидно, повинні подобатися користувачеві, а також транслювати правильні повідомлення: інформувати, підтверджувати, застерігати, попереджати. Інстинктивно зрозумілі звуки дозволяють водієві відповідним чином адаптувати свою поведінку.

По-друге, важливо створити звукове середовище, характерне саме для бренду Renault. Звукові елементи, які оживляють простір всередині салону та екрани в автомобілях, допомагають зміцнити ідентичність бренду, так само як світловий підпис, або рекламний слоган.
🔸 ЗВУКИ МАЙБУТНЬОГО

Відділ користувацького досвіду дизайн-підрозділу Renault в даний час працює над новим поколінням звуків для серійних автомобілів, які будуть запущені в найближчі кілька років, починаючи з Mégane E-TECH Electric. Як і у випадку з класичним процесом промислового дизайну, робота над звуком виконується за допомогою замальовок, створених для кожного звуку, відповідно до загального художнього напрямку і типу переданого повідомлення.

Ця робота заснована на фонотеці записаних звукових ефектів. «Для майбутніх автомобілів Renault ми використовували звукову палітру, навіяну самою природою: тертя шматочків дерева один об одного, стукіт, розсипане насіння, падаючі краплі води та інше».

Потім ці матеріали стилізуються і змішуються за допомогою програмного забезпечення для обробки звуку, а потім тестуються на цільових користувачах, які діляться своїми враженнями. Наприклад, певний звук можна вважати занадто «похмурим», або занадто «різким», занадто «штучним», або занадто «музичним».

Залежно від відгуків Користувачів звуки переробляються, моделюються, обрізаються і т. д. При цьому перевіряється їх відповідність до раніше придуманої стратегії, щоб в результаті вони відповідали заданим умовам. І все це відбувається в тісній співпраці з іншими відділами, такими як дизайн, розвиток продукту, інженерні розробки та маркетинг.

Зараз ми завершуємо глобальний перегляд звукової концепції для наших майбутніх автомобілів. Ви почуєте результати нашої роботи в нових моделях лінійки Renault, починаючи з наступного року.